title
מסיבת סיום עונת תשע"ט בגאי"ה
סגרנו עונה ברוכה בפעילויות - צאתך למנוחה ושלום עונת תשע"ט

כבכל שנה, התכנסנו באתר בריכת השחייה, כדי לחגוג ולסכם את פעילות הגימלאים בשנה זו.
פתחנו ב"ארוחת שחיתות" שהכינו לנו שובל ועוזי הרמן - אין עליכם "ההרמנים"!
דברי סיכום של חן ותמי ואחריהן - רעיה שסקרה את פעילות מועדון מופ"ת.
סרטון נחמד המזכיר ומתעד את הטיולים בשנה האחרונה ואחריו - תזכורת של רצף פעילויות מועדון הערב - 34 מפגשים בשלל "גוונים וצבע".
וגם בני ה-80 שבינינו זכו לברכה ופרח, עם הגיעם לגבורות.

ומכאן - סיכומה של דבורה המספרת על השנה הברוכה בפעילות, או כפי שאומרים: "אין רגע דל"...

סיום העונה של מועדון גאי''ה 2019
אחרי הפסקה של שנה, חזרנו לחגוג סיום עונה בבריכה והפעם עם אשפי ההמבורגרים, שובל ועוזי הרמן. (הכל נשאר במשפחה). האמת שכבר לא נשארו לי אצבעות בידיים, כדי לספור כמה שנים אנחנו מסיימים עונה, אבל אפשר בהחלט לקרוא לזה כבר מסורת, דינמית וכל פעם קצת שונה שמתאימה את עצמה למציאות המשתנה.

גם סיכום עונה הפך חובה ולו רק כדי לרענן ולהוציא את הזיכרונות ממגרות נבכי המוח, לעשות ספירת מלאי ולבדוק האם עמדנו בכל המשימות.

התחלנו את הפעילות עם צמצום משמעותי בתקציב שהתחייבנו לעמוד בו. כמעט כל הפעילות של מועדון גאי''ה, מופעלת כיום בתשלום, חוץ ממועדון הערב שאנחנו שומרות עליו בקנאות רבה ויש לזה תוצאות.
מועדון הערב פעיל ופועל במלוא הקיטור בניצוחן של חנה'לה וכרמלה הנמרצות, שלא מפספסות שבוע, מרצים יוצאים ובאים בשערי המועדון ואפילו חזרנו לבשל בו את המרק, באין מטבח שישווה למטבח הנהדר של דורית.

בטיולים ניסינו השנה להשתמש במדריכים מקומיים המכירים מקומות שאנחנו לא, ניסיון שנוי במחלוקת שבסופו הצלחנו לצאת לארבעה טיולים מעניינים.
בטיול הראשון סיירנו באזור עמק חפר, התחלנו בכפר קרע בגלריה ערבסק אצל האמן הקליגרפיה מוחמד סעיש קלש שסיפר לנו על העבודות שלו ציור על זכוכית ויצירה בפורניר ועץ בסגנון האומנות המוסלמית.
משם המשכנו למשתלת סוקולנטים מיוחדת בתלמי אלעזר וסימנו בעיר חריש ההולכת ונבנת אך רחובותיה ריקים כמעט מאדם.
בטיול שאחרי, ירדנו לבקעה כדי לעקוף את הגשם שירד בארץ. בקרנו וסיירנו ברותם, ישוב אקולוגי מעל מחולה שחלק מבתיו בנויים מבוץ, התארחנו בביתה של מיכל הקולעת סלים בחומרים שונים שאוספת מהשדה.
הרחקנו עד נתיב הגדוד למשק אורן לשמוע על יצור שמן הארגן אך בעיקר קנינו שמן ותמרים.
בטיול השלישי חזרנו לזרועותיהם המוכרות של יואב וברלה לסיור בשמורת עין אפק, מוזיאון העמק ביפעת ותצפית כנרתי בו ''מאגר נח'' לזכרו של נח כנרתי.
קבלנו הסבר על המערכת להפקת חשמל שלשמו ירדנו אח''כ לקבוץ אשדות יעקב לראות מערכת סולרית ראשונה, הצפה על המים.
בטיול האחרון בקרנו בפארק אריאל שרון עם סיפורו הייחודי של אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם בתחום שיקום הסביבה המזוהמת לפארק מטרופוליני ירוק ופורח.
על גבול יפו ת''א שוכנת שכונה ייחודית, במראה אירופאי, המושבה האמריקאית-גרמנית עם סיפור מיוחד על קבוצת בעלי מלאכה ממדינת מיין בארה''ב שהאמינה כי התיישבותם בארץ תכשיר את הקרקע לשיבת היהודים לארץ ישראל.
אחרי שאבדו הכל, ננטש המקום שנקנה מאוחר יותר ע''י הטמפלרים שטפחו אותו הוסיפו בו מבנים יפיפיים. את הטיול סימנו בשוק הכרמל ההומה.
חדר יצירה, גם הוא חי, נושם ובועט. השנה החלפנו את החוגים, לחוג פסיפס בהדרכת כרמית אבנר מקדמת צבי וקרמיקה בהדרכת זיוה בן-ערב.
כ-14 בנות מנצלות את החוגים האלה והן ממליצות מכל הלב להצטרף, כי ההדרכות מקצועיות והן נהנות מאוד.
גם סיור עשינו, סיור יצירה מאלף, שתחילתו במרכז גוטסמן לתחריט בכברי, בהמשך יצרנו כרטיסי ברכה אצל אמנית חותמות, ביקרנו בבית מלאכה לאמנות ישראלית ובית לסדנאות ברגבה,
חוויה מיוחדת במינה במתחם לולים משופץ ובעכו העתיקה התארחנו הגלריה ארט 192 שהוקמה ע''י 10 נשים יוצרות בתחומים שונים.
חוגי התנ''ך בימי רביעי התנהלו השנה בין זוהר ליפסקי שעסקה בנושא הרגשות בתנך ובמקורות ולאה זיו שהתמקדה בנושא המשפחתיות התנ"כיות. שני החוגים היו מלאים ומעוררי עניין.

אז שוב אני מנצלת את המקום והזמן לומר תודה רבה מכל הלב לכל המתנדבים שלנו ובעלי המקצוע שמפנים לנו זמן מזמנם היקר, טורחים ויוצרים לנו עניין תמידי ואיכותי בשעות הפנאי שלנו והכי חשוב, לג'ף שעל ההגברה, ההקרנה וסתימת חורים ממוחשבים .

מקווים להיפגש בעונה הבאה עלינו לטובה.