title
טיול גאי"ה לגליל התחתון
טיול גמלאי איילת-השחר לגליל התחתון / דצמבר 2017
לאלבום תמונות מהטיול - לחצו כאן

ביום הראשון להכרזת החורף של 2017, נר שמיני של חנוכה, התקבצו 42 מחברי איילת-השחר לטיול בגליל התחתון. אמרתי חורף? לא, היה זה יום אביבי מעונן אך נעים, כשלאורך הדרך ניכרת שנת הבצורת!

יצאנו אל אתר נופש ,נהר הירדן" המיועד לילדים חולים ונמצא בקרבת צומת גולני, בואך גבעת אבני. אתר יפה ומרשים, המבוסס כמעט כולו על עבודת מתנדבים מבוגרים– רופאים, אחיות, מדריכים מפעילים, אנשי מטבח וגם בני נוער לפני גיוסם (ש"ש). כל אלה מלווים את הילדים המגיעים לכפר, ל-3, 4 ימי נופש ועוסקים בפעילויות המגוונות שהמקום מאפשר. המטרה היא להוציאם משגרת חייהם הקשה והמתסכלת, שגורמת מחלתם. הם באים לחוות וליהנות ביחד עם ילדים אחרים הסובלים מאותה מחלה/לקות ולהרגיש "שווים" – להעלות את ערכם העצמי וביטחונם ויצירת חברויות מנקודת פתיחה שווה ומכאן – חזרה לחייהם, כשחיוך נסוך על פניהם.
אנחנו לא פגשנו ילדים (חופשת חנוכה...), אך המקום מרשים ומסתבר שישנם כמוהו רק עוד כמה בכל העולם.
מי שייסד את המקום הוא השחקן חיים טופול, בעזרת נדבנים תורמים רבים, עשירים וטובים.

משם שמנו פעמינו לכפר תבור, אל מוזיאון המרציפן. תמיד נחמד לבקר בו, לשמוע מעט על תולדות המרציפן ולהתפעל משלל המוצרים העומדים על המדף, ועכשיו גם אצלנו, אחרי בחירה מוקפדת.
ומכאן – מאחר שמזמן לא סעדנו את ליבנו בפאתי המושבה מגדל, הגענו לצומת בשעת הצהרים. ישבנו בחברותא נחמדה ונעימה ואכלנו את ארוחת הצהרים – איש, איש את אשר חשקה נפשו. לא שכחנו למלא סלינו בכל טוב הארץ וחו"ל.

ואז – המשכנו לנקודת הביקור האחרונה והמאוד מעניינת, היא "אתר ספיר", תחילתו של קו מוביל המים הארצי. הסברים מרתקים על ההיסטוריה, כיצד נבנה בסודיות גמורה מבחינה אסטרטגית, גיאוגרפית, היסטורית ופיזיקאלית. ריעננו מעט את מושגי היסוד משיעורי הפיזיקה. נכנסנו אל בטן האדמה לראות את משאבות המים הגדולות שפעלו שנים רבות, כאשר עדיין ירד הרבה גשם במקומותינו.
ואילו עתה, הן שואבות רק כדי לשמור את יכולותיהן לזמן שהגשם יחדש את נוכחותו בארצנו ולכינרת יהיו שוב מים מעבר לקו האדום... למדנו גם על הפתרונות המוצעים לאספקת מים מותפלים ברחבי הארץ.

סיימנו את הטיול מרוצים, שבעים וחכמים יותר. מודים לכל הצוות המארגן, שעדיין מוצא מקומות מעניינים שטרם ראינו, בטווח נסיעה קרוב. מודים לבני הנהג נעים ההליכות, המפתח במקביל לנהיגה הבטוחה והרגועה, את הרפרטואר המוסיקלי שלנו... על החברה הנחמדה בטיולים אלה הם אינם אחראים, אבל על האווירה הטובה, כנראה כן!

כל הכבוד לכם וכבר מצפים לטיול הבא!