title
סיכום תשע"ח (2017-18) בפעילות גאי"ה

עונת שנת תשע"ח (2017-18) / סיכום פעילויות הגימלאים (גאי"ה) באיילת השחר

הטיולים
את העונה פתחנו בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים. יצאנו עם ישי אלף לסיור ערב בקיבוץ דן ואחריו ביקרנו בתל פאחר.
ישי  תיאר בפנינו את מהלכי המלחמה ההיא, כשאנו עומדים וצופים בנופי מורדות רמת הגולן, המקום בו התרחש הקרב..
הטיול הבא כלל בתוכו, גם הוא, את נושא 50 שנה למלחמה. התחלנו אותו בסיור בעתיקות בית הכנסת של מגדלא, עיר דייגים קדומה לחוף הכנרת, הידועה גם כמקום הולדתה של מריה מגדלנה, המשכנו לעין חרוד ל''תערוכת אופוריה''. הפרויקט היה מורכב מחמש תערוכות שהוצגו בכל חללי המוזיאון. כולן נגעו בחרדה הקיומית, שאפיינה את "חודש ההמתנה" שקדם למלחמה, את ששת ימי המלחמה ובעיקר באופוריה שאפפה את החברה הישראלית בשנים שלאחריה.
בטיול שאחרי, בקרנו בכפר הנופש ''נהר הירדן'', כפר נופש ייחודי לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, מסכנות חיים. הכפר מאפשר לילדים המתארחים בו, לקחת פסק זמן משגרת הטיפולים, הכאבים והמגבלות ולבלות באושר עם גיבוי רפואי מלא - ללא עלות לילד ולמשפחתו,
משם נסענו, לשעה מתוקה במוזיאון המרציפן בכפר תבור וסיימנו באתר "ספיר" של חברת מקורות, לחוף הכנרת. האתר מציג נקודת מבט היסטורית ועכשווית על מערך שאיבת המים מהכנרת, מערכת אספקת המים הארצית  וכן - השפעתו ותרומתו של גדול מפעלי המים במדינה, "המוביל הארצי", לקיומם של החיים והירוק בישראל.
סיור ערב נוסף עשינו אצל יערה אלף בקיבוץ העירוני משעול, שממוקם בנצרת עילית  ומגדיר עצמו כקיבוץ-קבוצות-מחנכים. הקיבוץ משתייך לקבוצות הבחירה של תנועת המחנות העולים. סיימנו את הסיור בביתה של פיתנה זועבי בנצרת, בתו של סיף א-דין א-זועבי המנוח, שהיה ראש עיריית נצרת, חבר הכנסת וסגן יושב ראש הכנסת.
בטיול האחרון בקרנו אצל אסף ברימר במונא שבמג'ד אל כרום, מרחב אזורי להתנסות מעשית בטכנולוגיה מתקדמת, הפועל ליצירת מציאות חברתית וכלכלית טובה יותר, בפריפריה הצפונית של ישראל. משם המשכנו לתצפית מרהיבה - "מתלול צורים" המשקיפה על בקעת בית הכרם, וסיימנו באתר ''אשכול'', שהוא אתר הדגל של חברת מקורות. כאן ממוקם מתקן הסינון המרכזי, המסנן את מימי  הכנרת. מכאן המשכנו למתחם האנדרטה שהוקמה לזכר הלוחם הבדואי. מרשימה ביותר ומפארת את לוחמת הלוחמים הבדואים בצה"ל.
כל הטיולים הנ''ל אורגנו על ידי צוות הטיולים הקבוע שלנו, שמונה את: יואב, ברל'ה, רבקה, והצטרפו אח''כ נחום ושמוליק, שטרחו ונסעו לטיולי הכנה כדי לוודא שהטיול והשטח מתאימים לקבוצה
שני טיולים נוספים שתוכננו,בוטלו מפאת חוסר בנרשמים. נגרם לנו מפח נפש גדול, מה שהביא אותי למסקנה, שאולי הגענו לסוף הדרך במתכונת הנוכחית של טיולי גאי''ה ויש לבצע שינויים מהותיים ורחבים.
קישורים לאלבומי תמונות מהטיולים:

חדר היצירה
השנה הרחבנו את פעילות חדר היצירה לבקשת המשתתפות. מלבד הפעילויות היומיות הקבועות, המשכנו את חוג הנגרות לשנה שנייה, בעליית מדרגה של הרהיטים ובשילוב שימוש במסורים חשמליים. הבנות מלאות תעוזה והריהוט שהן בנו, יפיפה. בנוסף - יצאנו לסיורי אומנות וסדנאות יצירה אצל נשים נוספות בגליל ורכשנו ידע נוסף. עכשיו אנחנו מקבלות הזמנות "מכל רחבי הממלכה" לבוא לביקורים.
הגינה של המועדון גם היא עולה ופורחת ונלחמת בשיא כוחה בחום הגדול שנפל עלינו. מלבד המריצות והאופניים האופנתיים שמככבים במרפסת, הצבנו שלושה מכלי ענק מבית האריזה לצד המועדון ומתי חרוזי שתל בתוכם עשבי תיבול, בתקווה שגינת התבלין והירקות, אכן, תוכל לצמוח לה שם בשקט. המבצע הבא העומד בפתח - טיפוח הקיר המוזנח שלצידה של גינת התבלינים. מוזמנים כל אמני המקום להתייעצויות וביצוע המטלה.

החוגים
השנה המשכנו להשכיל והעמקנו בתוך ספורי התנ''ך והמקורות עם גאולה לפיד וזוהר ליפסקי, עם גאולה למדנו בצורה יסודית את ספרי מלכים ואילו זוהר הביאה נושאים מגוונים מתוך כלל המקורות לדיון.

אוכל, אוכל...
נבחרת הבשלניות המתנדבות שלנו אריאלה, אסתר, רבקה ונחמה התייצבה לצידי כל שבוע בנאמנות למשימת ארוחות הבוקר ותקתקה את העבודה בזריזות ובקלילות עם אוכל ממש משובח וטעים. הן גם טרחו, בישלו והגישו ארוחות נפלאות ''אצלנו בחצר הבוידעם'' לכבוד פתיחת מגדל המים, לאורחים שהגיעו מהמועצות האזוריות הצפוניות - שלוש ארוחות באירועים שונים. מבצע לא קל שהוכתר בהצלחה כבירה.

מועדון הערב
ואי אפשר לסיים בלי להזכיר את מועדוני הערב שלנו, שמאורגנים ע''י כרמלה וחנה'לה מידי שבוע, מבלי לפספס אפילו שבוע אחד. את סדר האירועים הן יסכמו, אבל לא שוכחים להזכיר את ההתמדה ואפס ויתורים, כאשר מדובר במרצה שביטל הגעתו, או אירוע לא מתוכנן שנכנס באמצע. - את מועדון הערב לא מבטלים, גם אם צריך להזיז יום עבורו, כשג'ף על הטכנולוגיה, והמרקים, הסלטים והפשטידות של דורית, הם שיוצרים לנו את הערבים המושלמים של גאי''ה.

על כל אלה ועוד הרבה דברים נוספים, אני רוצה להודות לשבח ולהלל! יש לנו מועדון נפלא ואשרינו שזכינו בו!