title
title
title
title
title
title
מערכת החינוך

מנהלת  חדשה למערכת החינוך הבלתי-פורמלי -  הדס צפרוני

מנהלת החינוך בגיל הרך -  טל (פוקי) אורן 


החינוך הבלתי-פורמלי באיילת

מנקודת מבט של המדריך לו יהי בן ארי שגדל בחוץ, אם אפשר לקרוא לזה לגדול...


כשרק הגעתי לקיבוץ, לא כל-כך הבנתי מהו החינוך הבלתי-פורמלי.

מידי פעם קפצו שמות של "מרכזים" שונים: איילם, איילת, צעיר, בוגרת, בינונית, בוגר. שמות שונים, שכמן מתעקשים להחליף את מינם מזכר לנקבה באופן לא סדיר. אפילו, חשבתי אז, שאולי מישהו בחר במכוון ליצור משבר זהות בדורות הטריים. הכינויים האלה הזכירו שמות של ענפים במוסד, כשלכל אחד יש כינוי ציורי, המרמז בעקיפין על איכויותיו. שמות מעורפלים שנועדו לבלבל את הצופה מהצד. ואכן, הייתי מבולבל.

אחרי שנתיים של טירונות בגן חרוב, נראה היה שמערכת החב"פ (ראה גם: "חינוך בלתי פורמלי") ראתה אותי כשר להצטרף לכוחותיה. קיבלתי זימון מהדס צפרוני לראיון מסווג ולאחר מכן עברתי סידרה שח זריקות משונות ומבחני כוח-סבל. נראה שעמדתי בכולם. צרפו אותי לצוות של מרכז "איילים" האגדי, שם קוד לשכבת הגיל של א' - ב'. מדובר בצוות בעל ניסיון רב ושמחתי להיחפף עם כוח שכבר עשה כמה פעילויות.

כשרק הגעתי לקיבוץ, לא ממש הבנתי למה צריך את המערכת הזו. למה שהילדים לא ילכו פשוט הביתה?

הסבירו לי שהחב"פ הוא, למעשה, החינוך שאחרי שעות מערכת החינוך הבסיסית. 

משמע, מקום ששכבת הילדים הולכת אליו אחרי שעות בית-הספר כדי... נו? כדי מה?? אז זהו! שרק מבפנים התחלתי להבין.

החברה האנושית היום, נמצאת בסיומו של תהליך מעגלי-אבולוציוני אדיר. תהליך שכלל תחילה התנתקות כוללת ועכשיו נמצא בשלב החזרה הגדולה. זה קורה בניתוק וחזרה לטבע, זה קורה בניתוק וחזרה לחיבור עם הגוף, וזה קורה בניתוק וחזרה לחיבור עם השבט.

בקיבוץ, יותר מכל מקום אחר שפגשתי, יש מנגנונים שנועדו לחזק את חווית השבט, בתוך עידן הגלות והפירוד. החב"פ הוא מנגנון כזה.

בעידן בו הגירוי להישאב לעולמות הוירטואליים הוא תדיר ואדיר, מישהו צריך לווסת מה וכמה. גירויים אלה הם בסך-הכל תוצר לוואי, מתקבל על הדעת, של התפתחות טכנולוגית מבורכת. מחיר שיש לשלם בתמורה לצמר גפן המתוק שכמותו לא הכרנו, והיום הוא המציאות היומיומית שלנו.

מחיר חשוב - שמאלץ אותנו לשוב לעירנות. למודעות.

על מה אני מדבר, לעזאזל? על קהילה. על שיתוף. על הכוח של להיות ביחד. בתור אחד שלא גדל פה, אני מאמין שהחב"פ הוא אחד הדרכים המופלאות של הקיבוץ, לשמר את רצף הגדילה המשותף.


אז מה עושים במערכת החב"פ?

הילדים מגיעים למרכז אחרי בית הספר, כשאת השכבות הצעירות אנו אוספים והגדולים הולכים למרכז בעצמם.

במרכז אנו משלבים בין פעילות חופשית לפעילות מובנית.

אצלנו, ב"איילים" למשל, הצד החופשי הוא בעיקר כדורגל, משחקי בנייה וריקוד. לעומת זאת, הפעילות המובנית יכולה להיות יצירה, לכבוד  חג , או אירוע, או סתם לכיף. היא גם יכולה להיות טיול, שיעור יוגה, בישול, מדורה ועוד.

כמובן שהילדים בוחרים בעצמם אם לשחק לבד, או ביחד, כשאת מי שמשחק כל הזמן לבד, אנו מנסים מידי פעם לשלב אל תוך קבוצות קיימות.

התפקיד שלנו הוא, למעשה, מדריכים-משגיחים: לא תמיד נכון להתערב לילד במה שהוא עושה.

הורים חכמים אמרו לי פעם, כשחמאתי להם על ילד הפלא שלהם, שהם בעיקר מנסים לא להפריע לו לגדול.

במצבים מסויימים אנו נסתכל מהצד, נראה איך האינטראקציה בין הילדים זורמת ונתערב רק אם נבין שנוצר צורך בתמיכתנו. אנו בעיקר מנסים לאפשר לילדים להרגיש שהם במקום בטוח ויציב, ועם זאת, גמיש ומקבל. מקום שאפשר להתפתח בו יחד. (א-ה-ל-ן !)


כדי לקבל כלים שונים להדרכה, יוצאים לקורסים וסמינרים בנושאי חינוך, או שעוברים סדנאות והרצאות שנועדו לדייק את העבודה במרכז.

בחודש הקודם נשלחתי לסמינר בנושא יהדות ומגדר. בהתחלה אמרו לנו שזה יהיה מיניות ומגדר, וכולנו התאכזבנו, אבל זה כבר נושא אחר.

בנוסף, הגיעה אל פורום המדריכים ד"ר יעל גרינשטיין-מירובסקי. היא קיימה עמנו מפגש בנושא מוטיבציה, של הילדים כמובן, כי לנו כבר יש.


עכשיו, כשאני כבר מבין מה עושים במרכזים, נשאר לי רק לקוות, שגם אתם כבר הבנתם, ולהמשיך בעשייה.

כי בכל זאת, החב"פ זה איפה שנגמר החינוך הפורמלי, ומתחיל החינוך האיילתי!



תכנית העשרה שנתית לצוותי הגיל הרך

 בדיוני ועדת חינוך על שיפור תנאי העסקת צוותי החינוך, עלה רעיון להעניק לצוותים ערך מוסף של העשרה מקצועית.


הועדה הגתה רעיון לתכנית העשרה שתתקיים במשק שלנו. בעזרת צוות מתוך הועדה בנינו מסגרת רעיונית כללית והתחלנו לחשוב על נושאים רלוונטים. תוך כדי תהליך החשיבה נוכחנו להבין כי ממש בתוכנו שוכנות מומחיות מקצועיות מעולות!

כשפנינו אליהן, כולן נענו בהסכמה גורפת לאתגר ולמשימה והכל – בהתנדבות!!!

ומאז, אחת לחודש אנחנו נפגשות לסדנאות למידה והרצאות עם

 המומחיות המקומיות.

איתן אנו שומעות, דנות ומתנסות בנושאים הרלוונטיים לגיל הרך.

 

את סדרת המפגשים פתחנו עם יעל גרינשטיין-מירובסקי, אשר הציתה את ניצוץ הסקרנות, ההתעניינות והרצון לעוד בהרצאה מרתקת, רלוונטית (ומצחיקה!).

את המפגש השני והמיוחד(!) העבירו יובל יובל ורוית קחטן, שהביאו לצוות הזדמנות להתנסות חווייתית ע"י תחנות פעילות יצירתיות ומוחשית, וחידדו אתגרים תחושתיים ושאלות מהותיות מההתמודדות היומיומית.

המפגש הבא יהיה עם כרמל ישראלי-פרידמן, בנושא התפתחות תקשורת שפה ודיבור - וכולנו כבר ממש מחכות לכל השאר.

 

התוכנית :

·        תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז'ה - יעל גרינשטיין-מירובסקי, ד"ר בחינוך.    (27/12)

·        התפתחות מוטורית וויסות חושי - יובל יובל, מרפאה בעיסוק. ורוית קחטן, מרפאה בעיסוק.   (2.1.19)

·        התפתחות השפה - כרמל ישראלי-פרידמן, קלינאית תקשורת. (27.1.19)

·        וויסות ריגשי - תהל להד, פסיכולוגית התפתחותית. ומאיה אורן, פסיכולוגית קלינית.   (פברואר)

·        הטיול ..."אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים".. (ד"ר סוס) - מרגלית גולן, מדריכה פדגוגית. ודינה גדה, גננת ותיקה. (מרץ)

·        בריאות ותזונה - חן ולדמן, תזונאית קלינית. וגליה אגוזי, אחות טיפת חלב ואחות טיפול נמרץ ילדים באיכילוב. (אפריל)

·      התפתחות רגשית-חברתית בגיל הרך והבנת הילד המאתגר. - מרב חן, מרפאה בעיסוק, פסיכולוגית קלינית וראש החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי. (26/5/19).  הרצאת סיכום (מוזמנים כל ההורים בתשלום סימלי)

 

אני רוצה להודות לועדת חינוך ולהנהלת הקהילה, על הגב המפרגן והמאמין בעשייה החינוכית באיילת-השחר, תוך כדי חשיבה ועשייה מתמדת למען שיפור תנאי העסקת הצוותים החינוכיים. מי ייתן ונוכל לשפר גם את שכר העובדות המסורות שלנו, באופן ראוי והולם את עבודתן הקשה והחשובה ביותר!!

 

והכי, הכי רוצה להודות למומחיות המקומיות הנפלאות והמקצועיות אשר תורמות מזמנן היקר ומעשירות אותנו בידע המקצועי שלהן.

גאווה גדולה להיתרם מנשים מדהימות אלה, שכולן מתוך הקהילה שלנו!!!

 

תודה רבה!

שתהא לכולנו שנה פוריה, מעשירה ומעצימה!

                                      פוקי


שנה חדשה בגיל הרך

(תקציר דיווח של פוקי - מתוך יומן הקיבוץ 9.9.18)


פתחמו את השנה החדשה עם 88 ילדים, מתוכם 11 בני חברים, 57 בני תושבים ו-20 ילדים מיישובי הסביבה. במהלך השנה צפויים להצטרף תינוקות חדשים למערכת.

פתחנו  ארבעה בתי ילדים והחל מינואר ייפתח גם בית התינוקות.

בגנון עופרים - 16 פעוטות. בתלתן - 20 פעוטים. בגן חרוב - 18 ילדים ובגן ברושים - 34 ילדים.

את הצוותים הקבועים מלוות גם נשים יקרות נוספות, אשר מתייצבות לכל קריאה וצורך ולהן תודה ענקית!

תודה לנערות שעבדו במשך שנים במערכת. נחכה לשובכן... ושתהייה לכן הצלחה ושנה טובה!

מאחלת לכל הילדים המתוקים ולצוותים היקרים, המשקיעים בימים אלה את כל כוחותיהם ומאמציהם בתהליך הקליטה בגנים ובגנונים החדשים. שתהייה שנה נפלאה ונעימה, שתהיו כולכם שמחים ועסוקים וגם פנויים לגלות את כל הטוב שמסביבנו.

ולהורים היקרים, מאחלת שגם אתם תתגברו במהרה על קשיי קליטה והסתגלות במקומות החדשים ושנמשיך ביחד, בדרך של שיתוף פעולה, תקשורת זורמת והנאה משותפת מהילדים.



בחינוך הבלתי פורמלי - חיוך בלתי פורמלי

(תקציר דיווח של הדס עם כניסת שנת תשע"ט - מתוך יומן הקיבוץ 9.9.18)


מתחילים שנה חדשה בחינוך הבלתי פורמלי עם צוותים שהשתנו ומתגבשים. החלפת בתים והרבה ילדים חמודים. 

הכיתות הולכות וגדלות בשנים הקרובות. וכך תראה המערכת שלנו -

מרכז איילים שלכיתות א' - ב' ובו 45 ילדים. כמות ילדים שלא הייתה פה שנים. אנחנו מתארגנים בהתאם, בסבלנות ומנסים להכיל ולאפשר לכל הילדים מרחב בטוח ונעים, עם צוות מורחב ומגוון.

מרכז איילת - המרכז הצעיר של ג'- ד' ובו 31 ילדים מתוקים ובו צוות חדש, שהצטרף עם הרבה אנרגיות טובות וכוונות ללמוד ולהכיר את המערכת.

מרכז בוגר ה' - ו' ובו 36 ילדים/נערים אותו ממשיכים להוביל מדריכים מסורים, בצד חדשים שיכנסו למערכת.

הבינונית ז' - ט' עם כ-45 מתבגרים ומתבגרות. בקרוב נקיים במקום שיפוצים ונחדש את האווירה ואופי המקום, בהתאם לקבוצה גדולה מאוד שיש לנו השנה.

ואחרונים חביבים, הבוגרת י' - י"ב, כ-29 חברה מלאי אנרגיה. נכנסו מדריכים חדשים ונראה ששני הצדדים מאוד שמחים ונהנים מהחיבור.


לפנינו בנעורים שנת בר-מצווה, שתתחיל בקרוב וכוללת משימות בר נצווה שמתקיימות במהלך השנה. את המשימות יבחרו ההורים והילדים יחד. ועוד לפנינו מופע י"ב, עליו עובדים היב'תים בעזרתם של נערי הבוגרת.

מקווים להתארגן במהלך השנה, לחדש ולרענן את הבתים, לשפץ את מה שצריך, להוסיף גינות ירק ופרחים ולקיים פעילויות משמעותיות, שחלקן גם בשיתוף עם הקהילה ונשמח תמיד לשמוע על עוד רעיונות חדשים.

מאחלת לכולנו שנה של דיוק וחיבור פנימה, שנקום כל בוקר בשמחה ונפעל מתוך אהבה. שנהנה מהטבע ומזמן איכות יחד. שלא נמהר לשום מקום ונחווה את הרגע ושהילדים שלנו תמיד יתרוצצו ברחבי הקיבוץ שמחים וחופשיים.



הדס צפרוני מסכמת את קייטנת הוואדי של קיץ 2018


ילדי א- ו   המדהימים...

 רוצה לסכם בכמה מילים את קייטנת הוואדי, שחלפה לה כ"כ מהר 😊

אז ללא ספק יש לנו את הוואדי הכי מיוחד בעולם. ממש סוג של גן עדן קטן, אצלנו בקיבוץ, שלא תמיד יוצא לנו להגיע אליו ביום יום, ואיזה מזל שיש את הקיץ ליהנות ממנו ומהבריכה הצלולה שבו (במיוחד אחרי שיׇמוּ ואורי מנקים אותה)!

בנינו לנו בוואדי הזה כפר קטן לחודש, והיה כיף לבוא ולראות אתכם יוצרים בכל כך הרבה חומרים, ראיתי אתכם משחקים כדורגל, כדורסל, הוקי מים, כדורעף ועוד, מתרוצצים, מתערסלים, בונים ועובדים בבוץ, מבשלים ואופים, אוספים צפרדעים וראשנים, ומתמודדים בגבורה, לפעמים גם עם רגעים שאתם נוהגים לקרוא להם "משעממים",  משתמשים בדימיון וביצירתיות שלכם ומשנים את התמונה!! 

מרכז איילים המתוקים - בהתחלה הגעתם חדשים וקצת חוששים, והנה הפכתם לוותיקי הקייטנה. השתלבתם כל כך נפלא, ועכשיו אתם חלק בלתי נפרד מהקייטנה.

ולכל הגדולים - הייתם אדירים! נעימים, מכילים ושותפים 😊

לצוות שנתן את הנשמה ועשה הכל כדי  שתהיה לכם קייטנה  מעולההה!

רוצה להגיד המון המון תודה על כל ההשקעה 🌻

 נהניתי מכל רגע שבאתי לבקר אתכם בטבע המדהים הזה

היה אדיר לקחת חלק, להיות איתכם בכנרת ובים, לדבר ולהכיר את כולכם.

 ולנוקי וימו המופלאים – הלוואי ותמשיכו איתנו עוד כמה שנים, כי ללא ספק בלעדיכם הקסם לא היה קורה!!

 לשנה הבאה בקייטנת הוואדי הקסומה !

 שתמשיך ותהיה לנו שנה מדהימה

שנהיה סובלניים ונהנה מהיש ומכל הטוב שסביבנו

באהבה גדולה,  הדס 

 

מהחינוך הבלתי פורמלי.... יולי 2018

 

חלפו להם כבר כמעט שלושה שבועות מלאים בפעילויות ועשייה, ועוד הרבה לפנינו ...  ותוך כדי לומדת את התפקיד, מתבוננת, מקשיבה, מלווה ומקווה, שעובר על כולנו קיץ נעים יחסית, וגם שלא יעבור לנו כל כך מהר!

 

חגגנו את סיום י"ב במופע מקסים ומושקע, שהחברה ומאיה עבדו עליו שעות רבות אל תוך הלילה, יחד עם דורון הבמאי המהולל, שמלווה אותנו כבר כמה שנים, ובליווי ארוחות מופלאות שהכינו ההורים, בהשקעה גדולה ובאהבה, והסתבר, תוך כדי המופע, שההורים יודעים גם לשיר בכלל לא רע!

ובין לבין המונדיאל וההתרגשות המשכנו למסיבת ריקודים צעירה וכיפית, שהייתה מלאת שמחה, ממש חגיגה מפוארת לסיום השנה –

כיתת אלון - הייתם אדירים!

תודה ענקית לכל ילדי הבוגרת, שעזרו ותרמו בהכל!!

 

בשבוע הבא יצאו לרפסודיה ט – יב.

את כל הפרטים על השייט והחוויות, נספר בהמשך.

ולכל מי שעדיין לא שמע:

נבחרות הבינונית והבוגרת עלו ליום השני של טורניר כדורגל המועצתי. בסיום הטורניר זכו הבוגרת מקום ראשון, והביאו את הגביע בגאווה גדולה ובקפיצה לבריכה... כמעט כמו החגיגות בצרפת...

 

בבינונית - מארחים נוער מקיבוצים ומתארחים אצלם, ויש פעילויות שונות, ביוזמת הילדים והצוות.   הקיץ הצטרפה אלינו להדרכה גם מעיין, וזה מוסיף לנו בפעילויות וטיולים.

א-ו   - - -

לאחר שבועיים של פעילויות במרכזים נפתחה הקייטנה בחגיגה גדולה, והוואדי שלנו מקושט ויפה, יש הרבה חוגים וימים מיוחדים וגם זמן איכות בטבע, הרחק מהמסכים, ביו החוגים - יצירה לסוגיה, חוג מחנאות, בישול, ספורט, מדע, שומרי הגן יגיעו אלינו, מחול, קרקס, חוג הגברה ועוד ועוד...

 

מאחלת לכולנו  קיץ רגוע ושליו ומלא בשמחה ועשייה!   

 

במקביל, בימים אלו, בונה את הצוותים לשנה הבאה, שנה גדושה בילדים.

הכמות הולכת וגדלה ועוד היד נטויה... והאיכות..   (לא צריכה לספר לכם – הכי טובים שיש לנו!)

 

שולחת בשם כל הצוות והילדים ברכת ימים שקטים לאנשי עוטף עזה, בעיקר לילדים ולנוער.  הזמנו אלינו קיבוצים מאזור הדרום, שמקווים שיגעו בקרוב לכמה רגעים של שקט ושלווה


אני פה לכל שאלה, הדס צפרוני

 


מתוך דבריה של הדס עם כניסתה לניהול החינוך הבלתי פורמלי

... קייטנת  הוואדי שלנו תערך השנה במשך ארבעה שבועות.

נתחיל ב-15.7 - מתוכננת קייטנה מדהימה, בה ישתתפו כ-100 ילדיי כיתות א'-ו'. ינהלו אותה ים ונופר (הצפרונים), שיחד עם הצוות עובדים במלוא המרץ על ההכנה. מתנצלת מראש שהשנה לא נוכל לצרף נכדים ואורחים, בגלל מספרם הרב של הילדים.

 מעבר לכך, נדרשים לכך אישורים מיוחדים.

יחד עם זאת - מוזמנים בשמחה לבקר אותנו בוואדי בימי החוגים הזורמים...

ב-25.7 יצאו נערי ט'-י"ב לרפסודיה בכנרת.

ובין עבודה לעבודה, גם לבינונית ולבוגרת עוד שלל פעילויות וטיולים...


התחלתי לפני חודש את תפקידי כרכזת החינוך הבלתי פורמלי.

לבנת מעבירה לי את הדברים ומסיימת את תפקידה.

בהזדמנות זאת וגם בשם הצוות, ההורים והילדים -

רוצה להגיד תודה רבה והמון הצלחה ללבנת בהמשך הדרך.

שיהיה לכולנו קיץ חמים, נעים ומלא שמחה.

הדס



"זה שיר פרידה, אז בואי רק אמרי שלום..."

(דברי פרידה של לבנת גלילי עם סיום תפקידה כמנהלת החינוך הבלתי פורמלי)


זהו! חלפו עברו שמונה וחצי שנים נפלאות בחינוך הבלתי פורמלי באיילת, מתוכן שש שנים בכובע מנהלת המערכת.

קשה לסכם, כמו שקשה לשחרר.. הכל מעורב באהבה גדולה לצוות, לילדים, לנוער ולעצם הרעיון של החינוך הבלתי פורמלי.

ובכל זאת, הסתיימו להן שתי קדנציות ואני צריכה לשחרר ורוצה לשחרר. מרגישה שעשיתי כמיטב יכוולתי וזה הזמן הנכון לפנות את מקומי.

לתפיסתי, התפקיד הזה דורש כוחות אינסופיים. תמיד לשמור על ערנות. לדחוף קדימה, לחדש, לשאול שאלות, לאתגר, להכיל, לאפשר, לפתוח הזדמנויות, להיות אמיצים, לשנות ולטעות ולחזור ולהתחיל שוב מהתחלה. להיות כל הזמן עם הפנים קדימה. לראות כל אחד - ילדים, צוות, הורים - ולפתוח דרך...

וגם לדעת שלעולם לא אצליל בכל מה שארצה ולא כל מה שארצה, אכן יקרה. לפעמים יש כישלונות ולא תמיד כולם מרוצים.


"מגע הרוך גובר על המכה, רושם בתוך יומן מסע.

כולנו עשויים אבק של אהבה, רושם בתוך יומן מסע"

לאורך הדרך ליוו אותי הרבה אנשים טובים ולכולם אני מודה מעומק ליבי. 

חלקם הפכו לחברים, למשפחה, לקולגות. חלקם אתגרו את יכולותיי.

מכולם למדתי והתפתחתי וחשוב מכך - המערכת למדה והתפתחה.

אני שמחה להעביר את התפקיד לידיים החמות והנאמנות של הדס, שיודעת ומכירה את העבודה ואת האנשים, 

שבאה בהתלהבות ועם המון כוחות, שמאמינה במערכת הזאת ורואה את החשיבות שלה.

הדסי - אמי מאחלת לך המון הצלחה!

אני יוצאת מעאן לדרך חדשה, אך בליבי ובנשמתי אני חלק מהמערכת הזאת. 

בואו נשמור עליה ביחד, שתמשיך להתקיים ואף תגדל ותעמיק.

החשיבות של מפגש חברתי, שיש בו חיבור לקהילה וערכיה, שיש בו פיתוח לאחריות ומנהיגות, שיש בו הזדמנות לראות את האחר ולא דרך מסך, שיש בו מבוגר משמעותי שרואה את הילדים ומתווך להם את העולם החברתי, היא קריטית. המשמעויות שלה רק הולכות ונהיות יותר רלוונטיות ככל שהטכניקה מתפתחת.

ובואו ונשמור על טוהר המילה!

למילים, וזה כול מחשבות, יש את הכוח לברוא, או להרוס. אפשר ורצוי לדבר על הכל, רק כדאי לבחור במילים הראויות, כדי שבאמת אפשר יהיה לעבוד בשיתוף פעולה, לבנות ולא להרוס, וכדי שנדע לשמור האחד על השני.

ברגשי תודה ואהבה גדולים,

לבנת 


שנה חדשה בגיל הרך,  שנת תשע"ח  (2017-2018)

 

פתחנו את השנה החדשה עם 92 ילדים מגיל לידה עד גיל 6.

16 ילדים בני חברי משק.

63 ילדים בני תושבים.

13 ילדים בני משפחות מבחוץ.

 בצוות הגיל הרך 25 עובדות קבועות, 10 עובדות מחליפות, ו-10 נערות אשר עובדות בחופשות בית-הספר.


 

צוות בית התינוקות: נורית ארבל, אילנית בן-אבו, שחף אלימלך וסלאם דגוץ

צוות גנון עופרים: יפה הלדן, לימור רימוני, אנה סינליניקוב ולורי פבר-קדוש.

צוות התלתן: סיגי רוטמן, חן בער-יוסף, עינב נעמני ולירז נווה

צוות גן חרוב: איב ארביב, אור לוי, תמי בשארי, דניאלה לנדסמן, ליהי ברוש ורחל פלג.

צוות גן ברושים: רינת אורן, מיכל דדוש, יעל חסידוף, נגה גלילי, נטלי גרוסמן ואסתר מקונן.

 

איתנו נמצאת סיגל ששון, סדרנית העבודה, שבלעדיה אי אפשר להסתדר...

וזכינו בכמה "מחליפות" נאמנות ומצילות חיים בעת הצורך והן: ג'ני שבתאי, עפרה יזרעאלי, אילנה בצלאל, פועה שליט, מיריק לנדסמן, גלית בן-נון, חן שטרקמן ואנסטסיה גורגולסקי.

 

רוצה להלל ולשבח את כל עובדות החינוך, אשר משקיעות המון אהבה בילדינו ומקפידות על מורשת חינוך איילתית איכותית וגאה!

וגם לברך את כולן בשנת חינוך טובה, נעימה, מרגשת ויציבה.

 

מברכת את כל ההורים, אשר מפקידים בידינו את היקרים להם מכל – המשיכו לפרגן ולסמוך עלינו ושתפו אותנו בכל דבר ועניין, אשר דורש תשומת לב מיוחדת מצידנו.

 

מברכת את כל קהילת איילת-השחר הממשיכה לתמוך במערכת החינוך בכל האמצעים הנדרשים לקיומה.

שנזכה לשמוח ביחד ולהתרגש מהרבה ילדים מתרוצצים בשבילי הקיבוץ שלנו.

 

שנה טובה ומבורכת!

פוקי


שנה חדשה, תשע"ח, בבלתי פורמאלי  (2017-2018)

 

שנה חדשה החלה. נפרדנו משמונה י"בתניקים שיצאו לדרכם...

לצבא, לשנת שירות, למכינה, או לשירות לאומי, וקיבלנו לחיק המשפחה המורחבת 20 ילדים חדשים, שעלו לכיתה א'.


"משפחת הבלתי פורמאלי" ממשיכה לגדול ולהתרחב והבתים מלאים בילדים ובשמחה.

בסוף הקיץ נפרדנו גם ממספר מדריכות וותיקות: קרן אשנר-רימון, לילך זמיר ושובל הרמן.

נפרדנו גם מ נגה גלילי ובקרוב ניפרד מהדס צפרוני ושירן אלבז. במקביל מגיעים אלינו מדריכים חדשים.


המערכת שלנו התברכה עד היום ביציבות ואני מקווה שיחד עם הצוות הנפלא שנשאר במערכת, יכנסו המדריכים החדשים במהרה לשיגרה, 

יכירו מהר את הילדים וההורים ויתחברו לדרך ולחזון המשותף שלנו.

 קצת מספרים לתשע"ח:



במרכז איילים (א-ב)  37 ילדות וילדים.

מדריכות: סיגל ששון, גלית בן נון, שי שירה.

במרכז הצעיר: (ג-ד) 34  ילדות וילדים.

מדריכות: רעות אדרת, דניאל רוטבנד ואור גולן.

במרכז הבוגר: (ה-ו) 38 ילדות וילדים

מדריכים: שי ולנר ושירן אלבז.

בבינונית: (ז-ט) 40 נערות ונערים.

מדריך: גשם גלילי

בבוגרת: (י-י"ב) 27 נערות ונערים.

מדריכה: הדס צפרוני

 

מאחלת לכל הילדים והנוער – שתהיה זו שנה נפלאה של חברויות ושל שיתוף. שנדע לתת לכל אחד מקום ומרחב להתפתחות ייחודית ואישית. שנדע לשמור אחד על השני, לאפשר לכולם להיות ולקחת חלק, לשמוח האחד בשני ולפתוח את הלב.

 

לצוות הנפלא, וותיקים וחדשים – מאחלת שנה של חיבור והתפתחות, שנה של למידה והעמקה. מאחלת שמחה גדולה עם הילדים ותקשורת בונה ומקדמת עם ההורים.

 

שתהיה לכולנו שנה נהדרת של הצלחות ושפע.

שנכעס פחות ונאהב יותר, שנשפוט פחות ונקבל זה את זה בשמחה.

שנדע לעבוד ביחד למען הילדים הנפלאים שלנו ושנבנה יחד גשרים של הבנה ושיתוף.

שנה טובה וחג שמח!

לבנת


הגיל הרך – שנת תשע"ז  2016-17   

התחלנו את שנת הפעילות עם 95 ילדים בגיל הרך, צפויים להצטרף אלינו הקטנטנים (שרק נולדו), כך שיהיו למעלה מ-100 ילדים במערכת שלנו!!!

המסגרות שלנו:

בית עופרים - תינוקות (שנת חיים ראשונה) + פעוטות (שנת חיים שניה).
בית אחד בנוי משני אגפים נפרדים, צוות לתינוקות. וצוות לפעוטות. 
הרעיון העומד בבסיס בית זה – לאפשר לילד ולהורים לגדול שנתיים באותה סביבה.
לאפשר סביבת חיים יציבה ובטוחה עם מעבר קל.
בשנת החיים השנייה, התינוקות עוברים מהתינוקות לגנון הפעוטות. עפי' התפתחותם, התינוקות פועלים במהלך השנה בארגז החול ובחצר הפעוטות.  
בהדרגתיות מכירים את סביבת הפעוטות ואת המטפלות.

  • בבית התינוקות: 8 תינוקות.  מובילת הבית - נורית ארבל  (כאמור, בהמשך יצטרפו הקטנים).
  • בגנון עופרים: 15 פעוטות.  מובילת הבית - יפה הולדן
  • בתלתן: 14 פעוטים. מובילת הבית - סיגי רוטמן,
  • גנון מנגו: עבור העולים - כרגע סגור.
  • בגן חרוב: 24 ילדים. הגננת - איה ארביב.
  • בגן ברושים: 32 ילדים. הגננת - רינת אורן.



 

תלתן - גנון לפעוטים (שנת חיים שלישית 2-3).
גן חרוב (שלוש - ארבע, גן משרד החינוך+אגש"ח)
גן ברושים (ארבע - שש, גן משרד החינוך+אגש"ח)
גנון מנגו – ילדי עולים ממרכז קליטה. -??

מסגרת הפעילות גיל רך: ימי א'-ו'. כל השנה. כולל חופשים.
 ימי א'-ה' 7:00 – 16:00. יום ו' וערבי חג 7:00 – 13:00.

מנהלת הגיל הרך - פוקי
ניתן להתקשר 052-8702088



החינוך הבלתי פורמלי - שנת תשע"ז  2016-17  
פתחנו את שנת תשע"ז עם 157 ילדים בחינוך הבלתי פורמאלי,

99 ילדים בא'-ו' ,  ועוד 58 נערים ב-ז'-י"ב.


  • במרכז איילים  (א-ב)  32 ילדים ובצוות שובל הרמן, סיגל ששון וגלית בן נון
  • במרכז הצעיר  (ג-ד)  35 ילדים ובצוות רעות אדרת, קרן א-ר 
  • במרכז הבוגר   (ה-ו)  32 ילדים ובצוות לילך זמיר ושירן אלבז
  • בבינונית          (ז-ט)   33 ילדים - מדריך גשם גלילי
  • בבוגרת          (י-י"ב)  25 ילדים -  מדריכה הדס צפרוני
המערכת שלנו פתוחה שישה ימים בשבוע . 
החינוך הבלתי פורמאלי באילת השחר שם דגש על פיתוח כישורים חברתיים, העצמה של היחיד ושל הקבוצה, קשר לקהילה, יכולות ניהול הזמן הפנוי, עצמאות, התנדבות ואחריות קבוצתית. 
בנוסף אנו משתדלים לתת מענה פרטני לכל ילד והוריו וליצוק תכנים מגוונים לפעילות היומיומית.

משנה לשנה המערכת שלנו גדלה וצומחת, ובשנה הבאה כבר צפויים להיות

כ-170 ילדים ובני נוער במשפחתנו המורחבת.

כמאמר השיר: "ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה"...

הצוות כולו מורכב מתושבי המקום, רובם גדלו באילת השחר, ומחוברים להוויה המקומית.

מדי שנה אנחנו מעמיקים את ההבנה לגבי תפקידינו במישור האישי, הקבוצתי והקהילתי, ומשתדלים ללמוד ולהתקדם, לשפר ולהשתפר בכל הרמות.

הצוות – מחויב ומלא אהבה

ההורים – אכפתיים ומעורבים

הילדים – עסוקים, מחוברים לסביבתם וסקרנים

כל אלה מהווים את מקורות הכוח של החינוך הבלתי פורמאלי,

ויחד עם הקהילה התומכת, מאפשרים את קיומה של מערכת חזקה ויציבה.

זאת השאיפה, זה הכיוון, זה המסע היומיומי שלנו,

לשם אנחנו מתקדמים כל הזמן.

אני מאחלת לכולנו שנה של בריאות ושפע

שנה של עשייה משמעותית ושל הגשמת חלומות

שנה של שותפות ואהבה.                         

 שנה טובה!


את החינוך הבלתי פורמלי מרכזת לבנת גלילי 052-6689159

המסגרות פועלות כל השנה, כולל חופשים, למעט ימי חג, הנקבעים מראש בכל תחילת שנה.
יום ו' וערבי חג 7:00 – 13:00.


בתי ספר אזוריים: 

מבוא הגליל  -  בית-ספר יסודי.
משותף לקיבוצי דרום עמק-החולה, ונמצא אצלנו באיילת-השחר
מבוא הגליל
https://sites.google.com/a/mevogalil.tzafonet.org.il/corrections/home

ביה"ס עמק החולה - חטיבת ביניים ותיכון
בית-ספר אזורי לקיבוצים, מושבים וק"ש. נמצא בקיבוץ כפר-בלום
עמק החולה 
http://www.emek.org.il/new/index.asp
מועצת תלמידים בפייסבוק

ביה"ס הר וגיא - חטיבת ביניים ותיכון
בית-ספר אזורי לקיבוצים, מושבים וק"ש. נמצא בקיבוץ דפנה 
https://sites.google.com/a/sulam.co.il/hvg101/home

ביה"ס עיינות ירדן - חטיבת ביניים ותיכון
בית-ספר אזורי.  נמצא בקיבוץ עמיר
עינות ירדן 





----------------------------------------------------------------------------