title
טיול הגימלאים לבקעת הירדן / דצמבר 2018
בראשיתו של חורף, לאחר ימים סגריריים וספקנות של תחזית מזג האוויר, יצאנו לטיול בבוקר נאה וקצת קריר כ-40 חבר'ה עם מדריכת הטיולים, ציונה.
שמנו פעמינו דרומה לעמק הירדן, בדרך היורדת לכינרת בצדה המזרחי והגענו למרכז הקניות בצמח לארוחת בוקר קלה.
משם נסענו לבקעת הירדן דרך עמק המעיינות לכביש 90 ובהמשך פנינו לדרך אלון בצפון הבקעה. עברנו את מחולה והעפלנו לישוב קטן – רותם.
בכניסה לישוב קידמה אותנו מארחת מהישוב, שסיפרה לנו על המקום שיש בו כ-ארבעים משפחות מגווני הקשת – חילונים, דתיים, חוזרים בתשובה וגם בשאלה ועוד טיפוסים שונים.
המקום משקיף לנוף יפה. אין בו דרכים סלולות ומדרכות. הבתים ממגוון סגנונות בניה שונים ומשונים. מבחינה חברתית הם חיים בשלום בינם לבין עצמם.
יש לא מעט ילדים שנמצאים בכל מיני מסגרות חינוך במקום ובסביבה. התושבים עוסקים בכל מיני מלאכות ומיעוטן בחקלאות, כמו תמרים בסביבת הישוב.
המארחת הביאה אותנו אל ביתה, שהוא הראשון בישוב ועשוי מחומרים בסביבה מבנייה עצמית. במרפסת ביתה, המשקיף אל הנוף היפה, סיפרה לנו על עיסוקה בקליעה של סלסלות, שטיחים מחומרים של עץ הדקל (כפות התמר, סנסנים ועלים) ועוד...
המארחת היא בת עין גדי שחזרה בתשובה עם בעלה וילדיה.
משם המשכנו דרומה, בכביש הבקעה, למושב נתיב הגדוד, שעוסק בין היתר בגידולים חקלאיים בתנאי האקלים הקשים והחמים ביותר. בין הגידולים:  תמרים מהזן מג'הול, פלפלים, תאנים, גידולי פיוחים שמהם מפיקים שמנים לבריאות הגוף וחלקם הגדול ליצוא.
קיבלנו הסבר על המקום, שבתחילתו חשבו על מושב/קיבוץ שלא צלח. כיום יש בישוב כ-70 משפחות.
יצאנו מנתיב הגדוד בשעת צהריים מאוחרת והגענו לקניון בצמח וכל אחד ארגן לעצמו ארוחה וקניות. מפאת השעה המאוחרת לא הגענו לרמת סירין שמעל מנחמיה וחבל...
חזרנו הביתה והגשם ליווה אותנו בדרך, עם תחושת החמצה בגלל אי עמידה בלוח הזמנים שתוכנן.
לדעתי לא רצוי לתכנן טיול בתקופה שהימים הולכים ומתקצרים ומפספסים את החוויה וההנאה.