title
טיול לאחסנייה
טיול לגבעת אחסנייה (הכפר הערבי בעבר הרחוק)

היציאה היא דרך שער הברכה, או שערון (פשפש) בצפון ההרחבה.
פונים צפונה וחולפים ליד באר ב' - מבנה ברזלי עם משאבה במרכזו.
מגיעים ל"קיוסק" של מוטי (שפתוח גם בשבת...) וגולשים לנחל מכבירם.
מימין - חורשת האקליפטוס ומשמאל הפקאנים.
מתחילים לעלות בתוך מטע הפקאנים ובסופו מגיעים לרמת אכסניה, שמאז שנות ה-50 הפכה לשטח מטעים נשירים, ובינן כמה שנים של חלקת אבוקדו, שלא צלח.
ממשיכים צפונה וחולפים על פני סככה משמאל, ומחסן ישן מימין.
ממשיכים הלאה ומגיעים לצומת, שבמרכזה ברז מילוי ורחבת בטון קטנה .
פונים ימינה – מזרחה, והולכים עד סוף החלקה.(אם אתם שומעים תאילאנדית, לא טעיתם, חס וחלילה, בג'ונגל תאילנדי. אתם בדרך הנכונה).
כאשר מגלים מטע רימונים מימין והעמק נפרש למטה, פונים שמאלה – צפונה.
בדרך שבגבול המטעים, עוקפים חלקת פסיפלורה, גולשים במדרון בין חלקת אבוקדו ושזיף, עוקפים את האבוקדו לכיוון מזרח ובקצהו פונים שמאלה – צפונה.
משמאלכם ישנה גדר התוחמת חלקת רימונים.
מטפסים במעלה השביל ובפנייה הראשונה פונים ימינה.
הולכים כמאה מטר ומגיעים לרחבת גלעד שהוקם לזכר שלושה חיילים, שנפלו במלחמת השיחרור בכיבוש הכפר, שהיה במקום.
זה קרה לאחר שמוקש, שהונח בכביש ליסוד, הרג שני אנשים.
נוף עמק החולה הדרומי נפרש במלוא הדרו.
לאחר מנוחה, יש שלוש אפשרויות:
שתיים מהן הינן דרכי מילוט:
האחת - לרדת צפונה ומזרחה, לחצות את נחל דישון, להיכנס לאחת מהדרכים שפונות צפונה, ואז מגיעים לכביש יסוד המעלה.
כעת מרימים טלפון נייד ומבקשים מהנהג התורן של המשפחה איסוף.
השנייה - לרדת צפונה, לפנות מערבה לאורך הדישון, או על דרך מטעים.
מגיעים לגשר הנמוך ליד הכביש. חוצים אותו צפונה, ומגיעים "לקיוסק של פו" בצומת שדה אליעזר. הפינוי כנ"ל.
חשוב מאוד - לא לשכוח להביא מעות לקרטיב.
אפשרות נוספת - לרדת מאכסניה לכיוון דרום – מזרח.
להמשיך דרומה עד לוואדי מכבירם. לפנות ימינה – מערבה, עד קצה חורשת האקליפטוס.
לפנות דרומה לכיוון הקיבוץ חזרה, ואז אפשר להיכנס לבריכה.
לפני חורשת האקליפטוס, יש אפשרות לפנות דרומה, לאורך חורשת החרובים עד באר א' (מבנה הבטון. שם נחפרה הבאר הראשונה בשנת 1936).
משם להמשיך מערבה, במעלה מתון עד לקבוץ. בדרך חולפים על פני בית האריזה הישן משנת תש"ג.

ההליכה לגבעת אחסנייה לקחה לנו שעה וחצי.
מהגבעה לצומת שדה אליעזר הלכנו כמחצית השעה.
טיילו עם סבא ברל'ה צפרוני שתיעד בכתב, למדו קצת היסטוריה מקומית וניהנו - בר מכיתה א' והלל מכיתה ג'.

חשוב לדעת – ניתן להגיע לגבעת אחסנייה עם רכב.
מצומת שדה אליעזר, חוצים את הדישון (חנדג') ופונים שמאלה, בדרך כבושה, איתה מגיעים ישירות אל גבעת אחסנייה.