title
הגימלאים מסיירים בחקלאות איילת
נבחרת גאי''ה בסיור חקלאי

יום בהיר אחד הופיעה ידיעה ב"מקומי" לחברי גאי''ה:
ביום שני נקיים טיול קלאבקרים למטעים ולגד''ש. למעונינים - יש להירשם אצל קרן אשנר.
רבים מאנשי המועדון (בעיקר נשות המועדון) שמחו מאוד על ההזדמנות הנדירה הזו.
ואכן, ביום שני 21/6/21 התכנסו כל הטיילים והטייליות, התפזרו בין הקלאבקארים, ויצאו בשיירה, אותה הוביל אדולפו.

ירדנו בדרך המזרחית, עברנו את באר א' ואת מה שהיה פעם מטע החרובים, נקודת המפגש של השיירה הייתה בצומת המכבירם, בואך העלייה לאכסנייה. (למען האמת חושנייה, אבל מי מחפש את הדקדוק ?), שם פגשנו את המארח שלנו איל כרמי, מרכז המטע מזה שנים רבות. עשינו איתו סיבוב גדול דרך כל המטעים – נקטרינות, שזיפים, אפרסמון, אבוקדו, ועוד שזיפים. כשעצרנו וירדנו שמענו הסבר ממצה מאיל על גודלו של המטע, והרכב הזנים הנטועים בו. צַפינו בבנות דודנו העובדות בקטיף ובמיון ואריזה בשטח עצמו.
נזכרנו בגעגוע בתקופה הרחוקה שבה יצאנו השקם בבוקר, ל"גיוסים לקטיף", (מ-05.00 עד 08.00) ואח''כ חזרנו ליום עבודה רגיל, או לחילופין, היו גם גיוסי ערב וגיוסים בשבת. אז, כשלשזיפים היה טעם בלתי נשכח ועסיסי מאוד, מה שלא מאפשר חיי מדף ארוכים, שזה "סוד" הזנים המבוקשים כיום.
צַפינו בעצים עמוסי שזיפים צהובים (מהזן וויקטורי), ואדומים (שאת שם הזן לא הצלחתי לקלוט), התכבדנו בפירות והמשכנו בטיול לעבר חלקות המטע ברחלים. שם התכבדנו במים קרים ועוגיות וגם בשי יפיפה - נספק עם שזיפים אדומים.

זכינו להסבר מעדי רימון על מה שמגדלים בגד''ש. עברנו שדה תירס בהמות העומד לפני הבשלה, שדה אבטיחים לגרעינים בשלבים שונים של גידול, שדה של בצל שעומד לפני יבוש, שדה עגבניות לתעשייה ובסוף שדה מלונים שנבט כבר בחלקו.
כל שדות הגד''ש מקיפים ממזרח את שטחי המטע הנרחבים שנמצאים ב"רחלים". שטחים שבעבר גודלה בהם בעיקר כותנה (שכונתה אז "הזהב הלבן" והשאר היסטוריה).

לקראת סוף הטיול עקפנו את גבעת רחלים (כראד ר'אנמה) ועלינו לסככת האבוקדו. שם חיכתה לנו ארוחת בוקר איילתית מפוארת, שהוכנה מבעוד מועד ע''י צוות גאי''ה המורחב והמסור. חזרנו הביתה עמוסי חוויות וטובי לב.

מסתבר שלא חייבים לנסוע לחו''ל בשביל לחזור שמחים ומרוצים הביתה.
ללא תורים בנתב''ג, ללא בידודים ומסכות וללא בדיקות קורונה.
תודה לצוות המסור, שטרח והכין לנו חוויה לא שגרתית ומהנה.