מעוף פלוס
חסר רכיב

אז מה היה לנו במרץ?

31/03/2022


אז מה היה לנו במרץ?

פורים, פורים, פורים, פורים, בצער רב וביגון קודר הפקאנים שלנו נעקרו, המתבן שנשרף נבנה מחדש, חדרי האירוח קולטים פליטים מאוקראינה, ואם קר לכם זה חוקי כי מרץ היה אחד החודשים היותר קרים מאז תחילת המדידות

·         חגגנו את פורים בענק, היה לנו פורים ילדים, פורים של המרכז הבוגר, פורים במועדון גאי"ה, פורים בגנים, פורים במרכזים, פורים בבתי הספר ולקינוח פורים מבוגרים עם די ג'יי תומאס הענק שעליו טבעו חז"ל את האימרה: God Is a DJ, קוד הלבוש היה בפיג'מה וחדרוכל לבש וואנזים.


·         אחרי שנים רבות של דשדוש, הוחלט סופית על עקירת מטע הפקאנים והחלפתו בגידול אחר, ציפור קטנה לחשה לנו שאת מקומם של הפקאנים ימלאו עצי זיתים אבל זה עוד לא ברור ועוד לא היה ביומן ועדיין לא אושר לפרסום, כך שבינתיים זה רק בינינו העניין הזה.

ועוד בינינו, אומרים שלפקאנים הצמודים להרחבה לא צפויה סכנה לעת עתה, אז זה בשבילך, עקרת הבית, אם קיווית לרגע שבאביב הזה לא תיאלצי לנקות את האבקנים הצהובים, אז טעית. ולכל האלרגים, נראה שאחרוני הפקאנים יחדרו גם השנה למערכת הנשימה שלכם, כואב אבל פחות, ובקרוב תדעו אם אתם אלרגים גם לפריחה של הזיתים, שגם היא מועדת.

ובכל מקרה, קו הנוף מצפון לקיבוץ, לכיוון אכסנייה, השתנה לנו באבחת שופל גדול וכמה מסורים, ובמערכת התקבלו תמונות די עגומות של עצי הפקאן הכרותים. ראו בגלריה


·         המתבן שנשרף בקיץ האחרון, התחיל להיבנות מחדש במלוא המרץ במרץ, ואם זה לא אביב והתחדשות, אז אנחנו לא יודעים מה כן.


·         המבנים של חדרי האירוח שידעו כבר נעורים, וידעו את אורחי המלון וידעו עלייה מאתיופיה ולרגע כמעט שהיו גם למלונית קורונה, מארחים כעת קרוב ל-70 פליטים מאוקראינה, זכאי חוק השבות, שאנחנו מקווים שיעשו עלייה.

באיילת השחר כמו באיילת השחר יש התארגנות יפה של איסוף דברים שהאורחים מאוקראינה זקוקים להם, כמו כלי רחצה, פרטי לבוש וטיטולים, ונשות המשק נרתמו לאפיית עוגות שיהיו למזור לנפשות הדאובות.


·         ומה קרה במרץ מחוץ לקיבוץ? כי אפילו שכאן זה מרכז העולם חשוב להתייחס גם לפריפריה, אז פוטין עדיין, וזה בלתי נתפס העניין הזה, הקורונה ניסתה להרים שוב את הראש, מקדם ההדבקה עלה, אבל מתברר שאם מתעלמים ממנה ולא שמים אליה לב, היא פשוט לא קיימת. ורגע לפני שמרץ הסתיים, הוא הביא לפתחינו גם כמה אירועי טרור ארורים ונוראיים ומי ייתן והם יישארו במרץ ולא ימשכו לתוך אפריל, ואולי יהיה גם שלום עולמי וגר זאב עם כבש, והמשיח וזה וזה. אולי.


·         וכמעט לסיום, אי אפשר בלי התייחסות למזג האוויר כי חודש מרץ היה אחד מהחודשים היותר קרים שידעה ארצינו מאז תחילת המדידות, הטמפרטורות ביום באזורינו היו נמוכות ב-7–8 מעלות צלזיוס מהממוצע ובלילה ב-5–6 מעלות, ומבחינת המשקעים, יודעי דבר יאמרו שהקריטריון לשנה ברוכה באיילת השחר הוא 500 מילימטרים של גשם, ואנחנו כבר משיקים לקריטריון, איפשהו באזור ה-480 מילמטרים.


·         אז באווירה אופטימית זו נסיים עם המלצת החקלאים שלנו: צאו אל השדות! הנשירים פורחים, שזיפים, משמשים ואפרסקים, שדות החיטה מוריקים, ופרחי הבר, כלניות, חרדלים, חרציות, תורמוסים ושלל פרחים פורחים גם הם במלוא עוזם.

בשביל מה אתם גרים בגליל, אם לא בשביל לצאת לשדות? צאו, עוד לא יצאתם?

ותודה רבה לעוזי הרמן שבלעדיו הטור הזה לא היה קיים

 

חסר רכיב